世界的な政治への不信の高まりの中で揺らぐ代表制民主主義はどうなる? | 駒大PLUS https://www.komazawa-u.ac.jp/plus/topics/report/5576.html
有意義な指摘だし流されるのはもったいないので、僕のほうからもちょっと付け加えておきたいと思います。廃墟に関してはアフターパンクの流れもありますよね。80年代ならアインシュテュルツェンデ・ノイバウテンからプッシー・ガロアに連なる系譜。工業化を無意味化してみせるようなインダストリアル・ジャンク的な感性はその後のインターネット文化の一つの指標になっていると思います。よかれあしかれ。日本ではもちろん『AKIRA』があり、塚本晋也がいて、その後に軍艦島のリバイバルや「工場萌え」等が続いたわけですが、それらを資本主義の果ての風景として受容したのがポスト渋谷系から現在の浅野いにお的な「エモ」に至るサブカルチャーの流れだったと総括することはもちろん誇張ではあれど、あながち間違いとも言い切れないんじゃないかなと。
Before getting excited about new technologies, the first thing we should do is consider regulation, including legal measures. By differentiating what can and cannot be done through laws, we can prevent monopolies and avoid the expected confusion. This should be common sense. For instance, copyright laws are likely the first thing that comes to mind, but we cannot simply ignore discussions on whether to change the law to suit artificial intelligence, or to change artificial intelligence to suit the law. It's absurd not to discuss these matters.
I can't speculate on individual motives, but from a macro perspective, it's just a manifestation of the power struggle among factions of intellectuals for industry dominance. On social networks, due to their nature, many viewers are inevitably drawn in, but the nature of supporters is bound to be biased, and the props obtained will hardly affect sales or social reputation. First of all, wake up to this fact.
Although I think there's really not much that can be done, since it has already caught my attention, I'll respond. In general, whether it's criticism of the government or criticism of individuals, the first thing to consider is how to make your voice heard by the other party. The passive attitude of throwing your voice into the void and waiting for the other party to eventually pick it up is probably a drawback of the internet age.
「「1980年6月 東京」と洋数字で冒頭に記した「小説に付けられた274個の注は、『なんとなく』と『クリスタル』とのあいだに、『、』を入れたのと同じ作者の批評精神のあらわれで、小説の世界を世代的、地域的サブ・カルチュアの域に堕せしめないための工夫である」江藤淳
「待ち合わせたレストランはもう潰れてなかった」『東京は夜の七時』
「この退屈な国には もうお金がないわ
あのねどうして今は景気が悪いの?
資本主義はきっと 恋愛よりも難しいのね」『ジャンニ・ヴェルサーチ暗殺』
「〝愛〟は通常語られているほどぬくぬくと生あたたかいものではありません。多分。それは手ごわく手ひどく恐ろしい残酷な怪物のようなものです。そして〝資本主義〟も。」『pink あとがき』
「愛を纏うすべてが今
愛に惑うまでの12話
世界を囲うすべてに似た
サヨナラと風の12話
Otogi Nation Otogi Nation
Otogi Nation Otogi Nation」
『OTOGI NATION』
「今の東京には太陽と月以外に、私が過去と交るよすがは無い。日月では余りに手掛かりが無さすぎる。或る意味ではさういふ故郷喪失者こそ最も豊かに故郷を所有してゐるのではないか」福田恆存
(I can't stop loving you)
I've made up my mind
To live in memory of the lonesome times
(I can't stop wanting you)
It's useless to say
So I'll just live my life in dreams of yesterday
(Dreams of yesterday)