目黒のアパートから
国会議事堂まで🚶1時間20分、🚲26分
来年あたりからしばらく実家でできる範囲の仕事を細々して(しなくてもいいけど)、あとは自分でできる間は親のケアをして、空き時間に学ぶなり創るなりしてコーポレートの灰汁抜きをしてもいい
父が携帯にも固定電話にもアレクサの呼びかけにも応じない。30分様子を見ても無反応。まずい、これはお風呂から上がれなくなったか、らどこかで倒れたかと、緊急駆けつけサービスの応援を送って自分は新幹線に飛び乗った。
50分後、
駆けつけ隊員から無事、自室の布団で異常なく寝ていただけだと連絡あり
ふううううううううううううよかったあ
新横浜で折り返す😅体制整えてから明日帰る
わかってる。もうこのセットアップは限界だ
今日SNSで見かけた良い言葉
「夢」と「努力」は、必ず僕らをどこかへ連れていってくれる。ただし、最初に想像したところとは違うところ、でも、同じように素晴らしいところだ。
3. Bluesy Phrasing: Incorporate bluesy bends and slides on the minor third (B♭) and major third (B) to add expressive color.
4. Rhythmic Variation: Play with triplets and syncopation to complement the 6/8 swing feel. For example:
• Triplet-based licks: G–A–B | D–F–G
• Syncopated phrase: C–D | G–B♭–A
5. Dynamics and Textures: Build intensity gradually. Start with soft, single-note lines, and as the solo progresses, move to double stops (e.g., intervals of thirds or sixths) or even chordal comping.
チャッピーに付き合ってもらう楽器練習
Great choice! “All Blues” is a modal jazz masterpiece. Here’s a suggestion for a guitar solo idea that complements the piano, bass, and drums while staying true to the song’s feel:
1. Start with Simplicity: Use the G Mixolydian scale (G–A–B–C–D–E–F) since “All Blues” is in 6/8 time and revolves around a G dominant 7 chord. Begin with a simple, melodic motif to establish a theme.
2. Use Space: Let the rhythm section breathe by leaving pauses between phrases. This gives the piano and bass space to interact with your lines.
夜のおやつ
青黴チーズひとかけらに蜂蜜を垂らして
甘いデザートワイン大匙1杯
CDC is recalling Mexican cucumbers due to a salmonella outbreak
https://www.npr.org/2024/12/03/nx-s1-5213746/cdc-is-recalling-mexican-cucumbers-due-to-a-salmonella-outbreak?utm_source=flipboard&utm_medium=activitypub
Posted into Morning Edition @morning-edition-npr
男性性の普遍を探る
【書評】チェ・テソプ『韓国、男子』
佐々木正徳
2024年12月2日
https://magazine.msz.co.jp/single/kankokudanshi/
「……こんな確信を抱いている。日本の男性性をはじめとして、男性性はそれ自体、似通ったかたちでの失敗と卑屈さに陥っていること。『近代的な男性性』はそれ自体、最終的に成功することのできない、矛盾に満ちたプロジェクトであった、と。」(「日本語版へのあとがき」より、p. 269)
サラリーマン。大阪・千里と東京・目黒を行ったり来たり。 大阪に父と猫、東京に仕事。