Last month we spent $78k advertising our game Pocket Planes and took in $110k in revenue for a profit of $32k. Unity wants us to pay $18k (cutting profits by more than half) based on 120k installs. This doesn't even take into account various other substantial costs so it is even worse than that in reality. #GameDev #Unity #IndieDev #MobileGames #FreeToPlay

好きゲーが突然広告の収支公開をした
どうしたんだろ
何かあったのかな
QT: masto.ai/@nimblebit/1110530143
[参照]

NimbleBit  
Last month we spent $78k advertising our game Pocket Planes and took in $110k in revenue for a profit of $32k. Unity wants us to pay $18k (cutting ...
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とはいえ ぽけぷれ(Pocket Planes)の広告って Video Rewards なんだけど、

ぽけぷれに限らずなんだけど、Nimblebitの広告は Rewards がすごくおいしいとか、見ないと進めないとか、そういう広告の設置タイミングが非常によくできてるゲームでもない
そのうえ tiny tower は最近のアプデはもう作業感マシマシで広告見たら楽になるとかそんな話じゃない、それ以前のゲームデザインの徹底的崩壊があるので

なんつーか
広告見るのが苦じゃないゲームを作ってほしい…

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